epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

אני חצי-חצי. מה אתם?

אני חצי-חצי. מה אתם?

טליה שגיב

בוקסילה מדיה ו12 דקות

ת. כניסה לקטלוג: 17-08-2017

ת. עדכון אחרון: 17-08-2017

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: עיון

ספרה של טליה שגיב בוחן את הסוגיה העדתית מנקודת מבט חדשה, שאינה משחקת לפי כללי המשחק המקובלים. הוא מתבסס על סיפורי חיים של מרואיינים ממוצא עדתי מעורב, שלא דופקים חשבון לאף אחד ומתארים את הסיפור העדתי בבוטות, בכאב, כפי שהם מבינים אותו. לאנשים המוגדרים "מעורבים" נקודת מבט ארכימדית מרתקת על שאלות של מוצא, אתניות, אפליה, גזענות ומעמד. ויש להם גם מה לומר על לוויות, חתונות, מוזיקה ישראלית ועיצוב פנים בצד של "המזרחים" ובצד של "האשכנזים".
ישראלים רבים ימצאו את עצמם כאן, בציטוטים ובהסברים שמלווים אותם, ולא רק ישראלים שהם עצמם "חצי חצי". ההוויה הישראלית כולה חצויה, מעורבבת ומשוסעת, ומתוך הראיונות המציאות הזאת עולה בצורה מרגשת, מטלטלת שמעוררת בקורא שאלות חדשות על אודות נושא ישן.

טליה שגיב, ילידת 1975, ממוצא עדתי מעורב (פרסי-טורקי וייקי-ליטאי) היא גם וגם, לא ולא, ילידת חיפה אבל לא שייכת לאף אחד משלל המקומות שגדלה בהם עד היום. בגלגול הקודם היא הייתה חתול סגול...
חצי חצי, הספר המלא שעליו מבוססת גרסה זו, ראה אור ב2014 בהוצאת הקיבוץ המאוחד (סדרת קו אדום), בעריכת דבי אילון. הוא מבוסס על עבודת דוקטורט שכתבה (2012) במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בהנחיית גד יאיר ("צופן הישראליות", כתר 2012). ספרה הראשון, הללויה ומרמלדה (פרוזה), בעריכת תמר עומר ורנה ורבין, ראה אור ב-2010 בהוצאת "ידיעות ספרים".