epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

היהלומים מערמת החול

היהלומים מערמת החול

שמואל ארנון

הוצאה עצמית

ת. כניסה לקטלוג: 29-05-2018

ת. עדכון אחרון: 29-05-2018

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנרים: נוער, סיפורת מקור, ספרות קלה, פרוזה, ביוגרפיה

"הספר היהלומים מערמת החול מציג את עולם בני העולים החדשים בשנות החמישים והשישים, תקופה אשר נעלמה ואיננה. סגנון הכתיבה אותנטי ואישי וסוגת הכתיבה מעניינת ומיוחדת. הסיפור קוהרנטי, גדוש עלילות והתפתלויות, שמשתלבות למארג מרתק שקשה להניחו מהיד". ( אלי עמיר)
״לאן התגלגל הילד שהיה אנאלפבית עד אמצע כיתה גימל? כיצד התעלל בו התלמיד הטוב בכיתה? כיצד השפיעה טעות של מורה במתן ציון במתמטיקה על גורל גיבור הספר? מה עוללה ה"פרפרית" ההיפית לסטודנט שאך זה השתחרר מצה"ל? כיצד ניצל הילד מנחש מים ענקי? כיצד עקב האב, החייט הפשוט מ"השוק השחור" בבאר שבע, אחרי בנו? את התשובות תמצאו ברומן שלפניכם.
שמואל ארנון כתב רומן מרגש, כן ואותנטי, בעל יסודות אוטוביוגרפיים. עלילת הספר מתרחשת במעברה ובשכונה בבאר שבע, בשנים הראשונות של העיר, בבית הספר שבו הוא למד ומאוחר יותר בירושלים. הספר כתוב בגוף ראשון ומתאר את האירועים והאנשים בצורה אמינה ומעוררת אמפתיה. רוח אופטימית שורה על ההתמודדות של הגיבור עם הקשיים שבדרכו. הספר מזמן לקורא חוויית קריאה מרתקת ומאלפת.
ספר זה מצטרף לשורה של ספרים שעניינם הווי חייהם של יהודי עיראק וחבלי קליטתם בארץ, ובהם ספריהם של סמי מיכאל, אלי עמיר, שמעון בלס, לב חקק וספרי השירה של האחים הרצל ובלפור חקק ואחרים״. (עמיקם יסעור – מנחה אירועי ספרות ואמנות)

היהלומים מערמת החול הנו ספר הביכורים של ד"ר שמואל ארנון, הראשון מתוך טרילוגיה העוסקת בקשיים של עולים חדשים בתקופת ראשית המדינה, ההתמודדות איתם וההתגברות עליהם. שני הספרים האחרים, הנמצאים בשלבי כתיבה, הם: "מעיר הנהריים לעיר הנגב" ו"חלב עיזים".
הספר הנו רומן, המבוסס על יסודות אוטוביוגרפיים, המתאר את חוויותיו של המספר ותהליך התבגרותו: החיים במעברה ובדירת שיכון, חוויותיו מול אביו החייט בעיר העתיקה של באר שבע, חלומות וסיוטים על הנחשים ששורצים באזור, קשיים והתמודדות בבית ספר כילד שאינו יודע לקרוא עד אמצע כיתה ג'. בתיכון, עקב "טעות", הוא נחשב למצטיין במתמטיקה, ובעקבות זאת עלה על נתיב שהוביל אותו ללימודי מתמטיקה באוניברסיטת העברית ומחשבים בטכניון. הסיפור מתאר קשר רומנטי סוער, תוך כדי לימודיו, עם יפהפייה הִיפִּית, שהוביל אותו למשבר רגשי עמוק.