epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

לו הייתי מלך

לו הייתי מלך

יוסף בן משה

הוצאה עצמית

ת. כניסה לקטלוג: 10-03-2022

ת. עדכון אחרון: 10-03-2022

להשיג בחנויות הבאות:

פשרות רק בלוח זמנים – לא בעקרונות
זהו ספר לא שגרתי המקיף ספקטרום רחב של נושאים. הספר חשוב הן להורים והן למורים. זהו ניסיון לשבור טאבו בכמה תחומים, ניסיון לפרוץ מחסומים לא פרוצים עד כה. הספר הוא חזון על
מערכת חינוך שונה לגמרי מזו שקיימת היום. אחרי 73 שנים הגיע הזמן לעלות כיתה.
הספר הוא ניסיון לא שגרתי להתמודד עם דעות קדומות וסטראוטיפים, עם הרגלי חשיבה שאינם מועילים להתפתחות הראויה, עם עיוות דעות וחשיבה, אפילו ברמה המנטלית.
אבל העניין מורכב – מחד, פוליטיקה, חברה, מצב מדיני, ומאידך אנטישמיות בעולם, כמו לפני שמונים שנה בכל אירופה. קיומנו בסכנה. לא כולם מודעים לכך.
היום באופנה לדבר על "שינוי". כולם רוצים שינוי אבל אינם יודעים את מהותו. מה יש לשנות במערכת החינוך? מה חשוב? ודאי שלא רק עניין המורים ומשכורתם. בראש ובראשונה יש לייסד אקדמיה פדגוגית – הכשרת המורים, אבל גם חשוב עניין של הבחינות והספרים. בעיתית גם פמיניזציה רבה מדי במערכת החינוך. וזה רק חלק. מה שחשוב מאוד גם, יש להפריד בין חינוך לפוליטיקה.
מדובר ברפורמה, אבל לא רק במערכות החינוך, אלא בחברה כולה. אוטופיה? בעצם, היעד מוגדר באופן ברור.
תיקון המצב הוא אתגר גדול. יש להתחיל הכול מהחינוך – כבסיס לכל השינויים. זה הנושא העיקרי של הספר.
המחבר הוא איש חינוך ותיק והספר הוא פרי מחשבותיו לאורך שנים רבות.
יש דברים רבים שצריך לשנות אצלנו – כדי לשרוד כמדינה וכאומה. היום: עוינות, קרב פוליטי ללא ריסון ושנאת חינם. בכל זאת התקווה קיימת. רק החינוך ישנה זאת – הן בכיתה והן בבית (גם בכנסת ישראל).
כאלטרנטיבה לתופעות הציבוריות הרעות, הספר מביא דרך להפיכת המגמה. הוא ממליץ על עבודה מהיסוד, בכל תחום של חיינו הציבוריים, וזאת דווקא בזכות השינויים במערכת חינוך. מדובר ברפורמה בחינוך שאינה תלויה בכלל בהתניות פוליטיות – ללא תלות בזמן. לפי דעתו של המחבר, את הרפורמה יש להתחיל מטיפוח במקצועות המדעיים. המחבר מתרכז במדעים, כי המקצועות הללו, למרות חשיבותם העליונה, מוזנחים לגמרי במערכת החינוך שלנו. לפי דעתו טיפוח נאות במדעים מהווה תנאי הכרחי להתקדמות בענייני החינוך בכלל ושיפור ניכר בזירה החברתית.
המחבר הוא פיזיקאי, מדען העוסק באסטרופיזיקה ובקוסמולוגיה. הוא הוציא לאור שישה ספרים בתחום, אבל בראש ובראשונה הוא מורה לפיזיקה ומתמטיקה. בחו''ל, טרם עלייתו ארצה, היה גם מורה לאסטרונומיה ולכימיה.
המחבר הוא גמלאי כבר יותר מעשור, אבל זוכר חוויות קשות שעבר כמורה עולה חדש.
לפי דעתו, מערכת החינוך אמורה להיות מיוחדת, שונה (איכותית יותר) ממה שקיים כיום בעולם. היא אמורה לצור תנאים הולמים להתפתחות של הדור הצעיר וליצור יתרון ברור על מערכות זרות (לחיקוי אין טעם). כן, לתת אור לגויים. כי זה התנאי ההכרחי לכך שנשרוד כמדינה וכלאום. זאת תשובתנו לשנאה כלפינו.