epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

עין תחת שן

עין תחת שן

ריקרדו סטרפאסה

תשע נשמות

ת. כניסה לקטלוג: 11-08-2021

ת. עדכון אחרון: 12-08-2021

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: פרוזה

מהו הדבר הזה, "עין תחת שן"? פסטיבל אימה הומוריסטי מבית היוצר של ריקרדו סטרָפאסה, שפיתה, עינג והצחיק אלפי קוראות וקוראי עברית בספרו "הסיני שקרא עיתון בתור לגרדום" ב-2014.מקרי רצח מסתוריים מציפים את בואנוס איירס ומונעים מהבלש נבארו לפרוש סוף־סוף לגמלאות. בלית ברירה, הוא יוצא למצוד אחר הרוצחים שצובעים את העיר באדום. בסגנון ייחודי, ובכתיבה שיגעונית וחצופה, נהפך המזעזע ביותר למתקבל על הדעת ואף להגיוני בהחלט. ריקרדו סטרפאסה אוהב לטמון מלכודות ספרותיות לקוראיו. בין צחוק לבעתה, בין בדיחה לסדרת רציחות ההולכת ומשתכפלת, אנו צוללים עמוק בעולם אבסורדי, החושף בהדרגה את הסדקים באשליית הביטחון ברשויות החוק ובקורי העכביש האינטרנטיים.
לפנינו פרודיה מבריקה על סדרות וסיפורי בלשים, שנעה בין המצחיק למקברי ולטרגי, ולוקחת אותנו הקוראים למסע מהיר ומהנה שכולו הומור שחור. הנובלה השנייה של סטרפאסה, המוגשת כעת בעברית, מעניקה לנו הזדמנות שאינה שכיחה בעולם הספרות: לצחוק ולחגוג.



ריקַרדוֹ סטרפאסה נולד בבואנוס איירס ב-1958. הוא אחת הדמויות הבולטות והמרתקות בספרות הארגנטינאית העכשווית. עד כה כתב עשרה רומנים ושני קובצי שירה, והוא מחלק את ימיו בין שלושה עיסוקים: הוראת ספרות, שהות קבועה בבר האיקוני "ורלה ורליטה" שבשכונת פלרמו – שם הוא כותב, בחברת אמנים, משוררים וחברים בליינים – ועריכת דין. בשנים האחרונות הוא ייצג משפטית את חברו הסופר פבלו קצ'אז'יאן, שנתבע (וזוכה שלוש פעמים) על ידי אלמנתו של חורחה לואיס בורחס על פלגיאט בספרו "האלף שהשמין".
ספריו של סטרפאסה מלאים אירוניה, תחכום והומור ורואים אור בבתי הוצאה חדשניים בארגנטינה ובצרפת. "עין תחת שן" הוא ספרו השני המתפרסם ב"תשע נשמות".