epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

טווינא - אומנות הטיפול במגע על פי הרפואה הסינית

טווינא - אומנות הטיפול במגע על פי הרפואה הסינית

יאיר כהן

הוצאה עצמית

ת. כניסה לקטלוג: 13-12-2018

ת. עדכון אחרון: 06-02-2019

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנרים: רפואה סינית, בריאות תזונה וריפוי, רוחניות ועידן חדש

שמי יאיר כהן, בן 42, נשוי ואב לשלושה ילדים.התחלתי את דרכי המקצועית לפני כעשרים שנה כשלמדתי רפלקסולוגיה ושיאצו. אני בוגר לימודי רפואה סינית במכללת רידמן ועברתי התמחות ארוכה בבית חולים בסין. מאז אני מטפל ומרצה לרפואה סינית ועומד בראש מגמת טווינא במכללת רידמן.

מעט על הספר
ספר זה נולד לאחר אלפי שעות טיפולים וניסיון רב שנים כמרצה לטווינא, מתוך רצון להגיש מהדורה מסודרת ובשפה העברית של רזי הטיפול במגע על פי עקרונות הרפואה הסינית.
טווינא הינה חלק מהרפואה הסינית הכוללת דיקור סיני, צמחי מרפא וטיפולי מגע (טווינא).
ספר זה נכתב מתוך אמונה רבה שמטפל ברפואה סינית בעולם המערבי חייב לדעת, להבין ולשלב בין העולם המערבי לאומנות הריפוי הסינית, לכן לאורך כל הספר ישנו שילוב בין שני העולמות.
הספר יעזור למטפל להבין ממה סובל המטופל המגיע לטיפול על פי הרפואה המערבית. מבחינת: איברים פנימיים, עצמות, גידים, רצועות, שרירים ותפקודם, וכן בדיקות מערביות שיעזרו באבחון הפגיעה. ובמקביל לדעת לשלב את אומנות הטיפול על פי עקרונות הרפואה הסינית, מבחינת: תפקוד איברים, מסלולי מרידיאנים ונקודות הדיקור.

חלוקת הספר
בחלקו הראשון מופיעות טכניקות בסיסיות של טווינא. בהמשך טיפולים לפי אזורי גוף שונים ובתנוחות שונות של המטופל ובסופו פרוטוקולים טיפוליים שלמים לפגיעות אורתופדיות ומחלות פנימיות. בנוסף מופיעים תרגילים מומלצים שהמטופל יכול לבצע בביתו כשיעורי בית.
החלק של פגיעות אורתופדיות ומחלות פנימיות מחולק כך שבתחילה יש סקירה של שרירים, גידים, רצועות ואיברים הקשורים לכל פגיעה מתוך רצון להבין מבחינה מערבית מה "מתקלקל" ומה יכול להיות הגורם ל"קלקול", לאחר מכן מופיע הסבר מקיף על פי עקרונות הרפואה הסינית לגבי הפגיעה הכולל: אטיולוגיה, אבחנה מבדלת, אסטרטגיה טיפולית, נקודות דיקור וכן טיפול במגע המושתת על עקרונות הרפואה הסינית מבחינת תפקודי איברים, מסלולי מרידיאנים ושימוש בנקודות דיקור המתאימות לכל פגיעה.