epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

כתב החידה של יוסף בן מתתיהו

כתב החידה של יוסף בן מתתיהו

דורון בן שמעון

הוצאה עצמית

ת. כניסה לקטלוג: 21-04-2021

ת. עדכון אחרון: 20-06-2021

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנרים: היסטוריה, היסטוריה יהודית

יום חפירה נוסף עמד להסתיים. קבוצת חופרים רכנו מסביב לקיר בית מהמאה השנייה לספירה, מנסים לחשוף אותו למלוא גודלו. "זהירות, הקיר עומד להתמוטט!" צעק לפתע אחד החופרים בבהלה. בקושי סיים את המשפט, וחלקים מהקיר התמוטטו ברעש גדול. אחד החופרים הביט לכיוון החלק שנותר מהקיר והבחין בכד שבור מבצבץ ובתוכו דף עשוי קלף מגולגל. כך התגלה כתב החידה של יוסף בן מתתיהו.
הספר "כתב החידה של יוסף בן מתתיהו" הוא רומן היסטורי מסחרר שמעוגן היטב בעובדות, והוא מעלה מהאוב בצבעים עזים את הקרב חסר התקווה של היהודים כנגד המעצמה הכי חזקה בעולם. היה זה מאבק שסופו באירוע הדרמטי והמכונן ליהדות ולנצרות - חורבן בית המקדש השני בשנת 70 לספירה.
הוא מאיר בצבעים עזים את רגעי הגבורה לצד הייאוש, את הטירוף והאכזריות ששררו במהלך המרד היהודי הגדול נגד הרומאים, ועוד יותר בירושלים בזמן המצור
הספר מביא את סיפורם של אנשים שיד הגורל הובילה אותם בספינה לסערה גדולה, להגיע לחוף מבטחים, בין ייאוש לתקווה, לייאוש חדש

הרומן פותח צוהר אל נפשו המעונה, האניגמטית ורבת הסתירות של יוסף בן מתתיהו, מי שנשלח לרומא על ידי הסנהדרין בגיל עשרים ושש, חזר לארץ אחרי שבילה מעל לשנתיים בחצר הקיסרית. הוא מונה להיות מפקד המרד בגליל, ונתפס ע"י הרומאים ביודפת. במקום להוציאו להורג כמקובל, מינה אותו אספסינוס, לאיש המודיעין הבכיר שלו.

על המחבר, דורון בן שמעון: שנים רבות עבד ברכישה והבראת חברות, עד שהמיר את תיק העסקים בתרמיל ונהפך למדריך טיולים מוסמך. קורס מורי הדרך ומאות הטיולים שהדריך, נתנו לו פרספקטיבה ועומק על ארץ ישראל והמורשת שלה. האירוע הדרמטי של מלחמת היהודים ברומאים סקרנה אותו שנים רבות. כמי שהצילום מהווה תחביב חיים בשבילו, הוא כמעט יכול היה לדמיין את הצעקות והריח הנוראי של התבוסה, כאילו היה שם. לצורך כתיבת הרומן כתב החידה של יוסף בן מתתיהו, הספר תולדות מלחמת היהודים ברומאים עמד לנגד עיניו וליווה אותו כמעט יום ביומו. המחבר למד וקרא במקורות נוספים וכן גם פרשנויות על הספרים של יוסף בן מתתיהו.