epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

יומרה קטלנית

יומרה קטלנית

פרידריך אוגוסט האייק

סלע מאיר

ת. כניסה לקטלוג: 22-05-2020

ת. עדכון אחרון: 19-03-2020

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: עיון


מאנגלית: אורי רדלר, יאיר לוינשטיין, צבי חזנוב
יומרה קטלנית הוא ספר על חידה מטרידה: כיצד הצליח הסוציאליזם, תורה חברתית וכלכלית עם יסוד עובדתי קלוש כל כך, לכבוש את ליבם ומוחם של רוב האינטלקטואלים במערב?
כדי למצוא את התשובה צלל פרידריך האייק, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 1974, אל מעמקי ההיסטוריה האנושית. התשובה המרתקת והפרובוקטיבית שמצא הפכה את הספר שבידכם לאחד מספרי העיון המסעירים של המאה העשרים. הסוציאליזם שקרא לזנוח את המוסר, המסורת וערכי החברה המודרנית, שבה את ליבם של האינטלקטואלים בחנופה גסה. הוא אמר להם כי הם יודעים איך לתכנן, לעצב ולנהל את העולם כרצונם ויכולים גם להשליך את המסורות ככלי אין חפץ בו ולהחליפן בתבונתם הטהורה.
אתם תהיו כאלוהים, פיתה הסוציאליזם את האינטלקטואלים בדברי חלקלקות. ואלה הגיבו בהתלהבות ואימצו את היומרה הקטלנית. את התוצאות הרות האסון ועקובות הדם חווה העולם במלוא עוצמתן במאה העשרים. כוח המשיכה של היומרה הקטלנית עדיין מסכן את שלומם ורווחתם של עמי העולם ושלנו.
• כיצד הפך הרציונליזם לכלי המרכזי לקידום שלטון האינסטינקט הפרימיטיבי?
• איך הפכו הדת והמסורת למגינים חשובים של הקפיטליזם?
• מדוע החתירה לחופש מוחלט היא האויב הגדול ביותר של חופש אמיתי?
• מדוע אימץ אלברט איינשטיין עמדות סוציאליסטיות חסרות בסיס?
• כיצד מובילות אשליית הידע והמדעיות לאימוץ מדיניות כלכלית שגויה?
פרידריך אוגוסט פון האייק (1992-1899), יליד אוסטריה, היה כלכלן ואיש מדעי החברה. כאדם צעיר, הוא חזה בקריסת העולם הישן של אירופה ובעליית המשטרים הסוציאליסטיים הטוטליטריים, שריסקו את חירות הפרט באירופה. עם פרסום הדרך לשעבוד ואחריו חוקת החירות נעשה האייק דמות מרכזית בין אלה שהזהירו מפני אובדן החירות שמחוללים רעיונות הסוציאליזם בכל מקום שבו הם מיושמים, וכתביו השפיעו על פוליטיקאים בולטים כמו רונלד רייגן ובייחוד מרגרט תאצ'ר. האייק היה חתן פרס נובל בכלכלה לשנת 1974.