epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

חזל בראי אחר

חזל בראי אחר

ירון ידען

ePublish הוצאת ספרים

ת. כניסה לקטלוג: 17-03-2022

ת. עדכון אחרון: 15-03-2022

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: עיון

לא קל לנפץ "פרה קדושה", על אחת כמה וכמה אם היא פרדיגמה המוטמעת בחברה במשך מאות שנים, הנלמדת בגנים, בבתי הספר הכלליים, ובמוסדות חינוך חרדיים ודתיים. יתרה מכך, חז"ל והתלמוד הם עבור העם היהודי סוג של קאנון, היוצר זהות לאומית קולקטיבית. כדי להצליח במשימה זו מציג המחבר את הטקסט התלמודי, כלומר את דברי חז"ל עצמם, ללא פרשנות, כפי שהם, בתרגום לעברית.
חז"ל, כך מתברר מ-272 סוגיות תלמודיות המובאות בספר, היו אנשים שעסקו בדקדוקי עניות, בנושאים חסרי רלוונטיות, בפלפולי הבל וסרק, שקורא סביר נותר עומד, משתומם ונכלם, לנוכח הדברים; דיונים בענייני תינוקת שנבעלה - האם בתוליה חוזרים, באיזו אבן מותר לקנח את פי הטבעת בשבת, ומה דין פרה אדומה שצמחה לה שׂערה לבנה בזנב.
הספר נכתב על ידי אדם שאין כמוהו בנוף הישראלי: ידען מכיר את היהדות על בוריה לא פחות מגדולי הרבנים של ימינו; אדם שהיה רב וראש כולל ועילוי בעולם החרדי, בקי בתלמוד לעומקו ולרוחבו, ממשיך ללמוד יהדות ומחשבה יהודית גם לאחר שעזב את העולם החרדי; אחד הבודדים ואולי היחיד שיש לו גם את היכולת והידע וגם האומץ והרצון להציב מראָה בפני הדת ההלכתית.
ירון ידען נולד ב-1961 ויש לו שמונה ילדים. בעל תואר ראשון בהיסטוריה ופילוסופיה ותואר שני בחינוך. הוא עוסק בחקר המקרא והתלמוד ומרצה בנושא; מאמריו נמצאים בספריות האוניברסיטאיות ומתפרסמים בכתבי עת; ידען כותב ביקורת על ספרות יהודית בעיתון "הארץ" ומתראיין אורח בנושאי יהדות בערוצי הטלוויזיה והרדיו השונים; מחבר הספר "הדת קמה על יוצריה"; מייסד ויו"ר ארגון "דעת אמת".